Srdiečková MŠ

 

 

 

OTVÁRAME  13.3.2025 

AKO PRVÁ MŠ v Košiciach a máme pre detičky nové :

 

 

 

 

Malý šéfkuchár bez čapice OZ, Pod kopcom 34, 940 02 Nové Zámky, registrovaným MV SR dňa 5.6.2007 pod č. VVS/1-900/90-30208 vzatým na vedomie MV SR dňa 20.7.2016 pod č. VVS/1-900/90-30208-1

 

 SRDIEČKOVÁ ŠKÔLKA

 

 

Aktuality < Skolka

Ranné detstvo je kľúčové pre formovanie návykov a postojov dieťaťa na celý život. Podľa celosvetovej medzinárodnej organizácie pre predprimárne vzdelávanie OMEP - Organisation Mondiale pour L’Éducation Préscolaire, sú to všetky deti od 0 do 8 rokov. V tomto období je dôležité rozvíjať zdravé návyky, ktoré sa v priebehu času menia na zvyky. Dôležitú rolu v živote človeka hrá pochopenie seba samého, spolupatričnosť, tolerancia, diverzita a akceptácia rôznorodosti života.

 

Celoročný projekt: „Srdiečková škôlka“ sa zameriava na prevenciu duševného a fyzického zdravia detí v materských školách. Primárne podporuje výchovu k tolerancii, porozumenie inakosti, podpore dobra a pomoci iným, formou pozitívneho zážitku detí a učiteliek v materskej škole.

 

Hlavný cieľ projektu:

 

-       prevencia duševného a fyzického zdravia detí v rannom veku

 

-       pozitívna psychológia formou zážitkového vzdelávania

 

Podrobné ciele:

 

-       podporovať výchovu detí k tolerancii, dobra a pomoci druhým

 

-       akceptáciu rôznorodosti a empatie

 

-       podpora prosociálneho správania sa

 

-       výchova k životu inkluzívnej spoločnosti

 

-       vývinová psychológia a psychológia zdravia

 

Charakter projektu: preventívny, diagnostický, terapeutický

 

Cieľová skupina:

 

-       prioritne: materské školy - deti vekovej kategórie od 3 do 8 roka života

 

-       pedagogický zamestnanci, zamestnanci školy

 

-       sekundárne: rodičia, súrodenci a rodiny detí

 

 

 

 

 

Pozitívna psychológia v období ranného veku dieťaťa a jej vplyv na zdravý psychosociálny vývin:

Prvých 6 až 8 rokov života dieťaťa je kľúčové obdobie pre jeho vývin. V tomto období sa rýchlo rozvíja mozog, formujú sa sociálne a emocionálne zručnosti a budujú sa základy a návyky pre celoživotné zdravie a šťastie.

 

Pozitívna psychológia, podpora psychológie, ktoré sa zameriava na silné stránky a pozitívne aspekty ľudského života, môže hrať dôležitú úlohu pri podpore zdravého a šťastného vývoja detí v ranom veku.

 

Rovnako ako pedagogika objasňovania, hrá dôležitú rolu v živote dieťaťa, nakoľko dieťa má objasňovanú situáciu, prostredie a aktivity, ktoré sa v jeho živote dejú.

 

 

Kľúčové princípy pozitívnej psychológie na ranné detstvo:

 

-       Zameranie na silné stránky detí: Pozitívna psychológia zdôrazňuje dôležitosť budovania na silných stránkach detí, namiesto zamerania sa na ich slabé stránky.

 

To zahŕňa identifikáciu a pestovanie talentov, záujmov a zručností detí, tvorenie priateľstva a pomáhanie rovesníkom.

 

-       Rozvoj optimistického myslenia už v rannom veku: Optimistické myslenie je ako „viera“, že svet je dobrým miestom na život, že veci sa nakoniec vyvinú dobre. Deti s optimistickým myslením sú odolnejšie voči stresu a neúspechu a majú tendenciu mať šťastnejší a zdravší život. Tolerancia k iným

 

a optimizmus sú spoločná cesta k zdravej spoločnosti.

 

-       Pestujme s deťmi vďačnosť od ranného veku: Vďačnosť je schopnosť oceniť dobré veci v živote. Deti, ktoré sa naučia byť vďačné a pokorné sú v živote spokojnejšie a optimistickejšie.

 

-       Posilňujte láskavé vzťahy: Silné a láskavé vzťahy s rodičmi, učiteľkami

 

a rovesníkmi či s inými dospelými sú pre zdravý emocionálny a sociálny vývoj detí nevyhnutné.

 

-     Hrajme sa a bavme sa: Hra je pre deti dôležitým spôsobom učenia a zdravého rastu. Podporujme deti v tom, aby sa spontánne hrali a zabávali sa, a vytvorte pre ne prostredie plné radosti a bezpečia.

 

 

 


 Vplyv pozitívnej psychológie na vývin dieťaťa:

 

Výskumy ukazujú, že deti, ktoré sú vystavené princípom pozitívnej psychológie v ranom veku, majú tendenciu mať:

 

-       Vyššiu sebaúctu a sebavedomie

 

-       Lepšie sociálne a emocionálne zručnosti

 

-       Väčšiu odolnosť voči stresu a neúspechu

 

-       Pozitívne formuje priateľstvá a vzťahy

 

-       Lepšie akademické výsledky v neskoršom školskom veku

 

-       Zdravšie fyzické a duševné zdravie na celý život

 

-       Optimistickejší a šťastnejší životný postoj

 

-       Ľahšie prijímanie zmien

 

 Základné cieľové oblasti projektu pre:

 

Dieťa:

 

-        Rozvoj identity dieťaťa

 

-        Tolerancia a výchova k dobru

 

-        Pochopenie inakosti

 

-        Vzťah k sebe samému

 

-        Vzťah k iným deťom

 

-        Vzťah k ľuďom

 

-        Vzťah k svetu

 

Pedagóga:

 

-       Upriamiť pozornosť na výchovu detí k tolerancii, k dobru a pomoci druhým

 

-       Obraz o sebe, sebareflexia učiteľského poslania

 

-       Utváranie pozitívneho vzťahu a postojov detí k iným ľuďom

 

-       Spoznávanie iných kultúr

 

-       Minimalizovať hodnotenie druhých

 

-       Búranie generačných predsudkov

 

Materskú školu:

 

-         Dlhodobá udržateľnosť prevencie dušeného zdravia detí

 

-         Pozitívna a priateľská atmosféra v škole

 

-         Prirodzená ochota pedagógov a rodičov meniť sa

 

 

 

 

 

 


Podporné celoročné témy:

-        Vývinová psychológia dieťaťa 0 – 8 rok. „Ako som narástol/la“

 

-        Život dieťaťa s obezitou „Si tučný/á“

 

-        Vzťahová väzba „moja mamička sa na mňa pozerá z hviezdičiek“

 

-        Rodinné zázemie „On/a je z osady“

 

-        Hendikepované deti „Moja sestra je na vozíčku“

 

-        Deti migrantov „Moji starí rodičia zostali doma“

 

-        Utečenci pred vojnou „Nemám domov“

 

-        Rodinné zázemie „Moja rodina je moja mama a ja“

 

-        Hlad detí „Život detí v Afrike“

 

-        Ľudskosť „Zbierka hračiek pre iné deti“

 

-        Moja farba pleti je iná ako tvoja... a iné

 

Očakávané výsledky u detí:

 

 

Rozvíjanie:

 

-        Sebauvedomovanie a sebapoznanie

 

-        Sociálne a emocionálne zručnosti

 

-        Empatie a porozumenie pocitom druhých

 

-        Rešpektu a tolerancii voči odlišnostiam

 

-        Schopnosti komunikovať a riešiť konflikty

 

Posilňovanie:

 

-        Pocitu vlastnej hodnoty a sebavedomia

 

-        Pocitu bezpečia a spolupatričnosti

 

-        Zdravých medziľudských vzťahov

 

-        Zodpovednosti a ochoty pomáhať druhým

 

 

 

Zvyšovať povedomie u pedagógov a rodičov o:

 

-        Dôležitosti tolerancie a inklúzie vo výchove detí

 

-        Stratégiách na podporu duševného zdravia detí

 

-        Možnostiach, ako pomôcť deťom s rôznymi potrebami

 

-        Prispievať k inkluzívnej a tolerantnej spoločnosti

 

 

Príklady dobrej praxe:

 

-        Deti sa budú vedieť lepšie vyjadrovať k svojim pocitom a potrebám, rešpektovať pocity a potreby druhých.

 

-        Deti budú vedieť riešiť konflikty nenásilnou a empatickou formou.

 

-        Deti začnú vnímať odlišnosti ako prirodzenú súčasť života a budú k nim spontánne pristupovať s rešpektom a toleranciou.

 

-        Deti sa budú cítiť bezpečne, prijaté triedou v materskej škole, spoznajú inakosť kolektívu.

 

-        Pedagógovia ale i rodičia si osvoja stratégie na podporu tolerancie, inklúzie a duševného zdravia detí v materskej škole a doma

 

ŠKOLENIE pre pedagógov MŠ: zabezpečné 

 

-        9.00hod zážitková časť v MŠ s deťmi

 

-        Teoretická časť, plus otázky a odpovede

 

-        účastníčky dostávajú tričko a online materiály

 

 Obsah školenia:

Vývinová psychológia,

Psychológia zdravia, Vzťahová väzba, Dieťa a jeho bezpečný svet

 

Didaktické pomôcky: Srdiečková škôlka, didaktická pomôcka pre deti - 790,00 Eur

Pomôcka má diagnosticky a terapeutický charakter, len na objednanie

 

-        Srdiečkové tričko, didaktická pomôcka pre učiteľku - 35,00 Eur

 

 

 

 

13.3.2025  všetky deti PPV Budapeštianska 1 budú pracovať s UP Srdiečkovej škôlky 

Zahájenie a spustenie SRDIEČKOVEJ Škôlky 

učiteľov zaškolí  a navštívi  našu MŠ

Mgr. Jarka Kreškóciová

 

Detská psychologička

Autorka projektu Srdiečková škôlka.

 

Aktuality < Skolka

 

www.malýšéfkuchárbezcapice.sk

 

organizácia: Malý šéfkuchár bez čapice OZ

 

 

 

5