Naše aktivity mesiaca SEPTEMBER
začíname 2025-2026
TRIEDA a POKLADNICA OBJAVOV -1. 9. – 5. 9. 2025
Deti budú rozvíjať multisenzorické vnímanie – budú explorovať rozličné povrchy a materiály (drevo, plast, kov, papier) prostredníctvom hmatovej diferenciácie a vizuálno‑perceptuálnych činností. Zároveň budeme facilitovať orientáciu v učebných centrách (výtvarné, hudobné, vedecké, pohybové) a budeme internalizovať triedne pravidlá: kam sa bude ukladať hračka, kde budú výtvarné potreby a aké rituály poriadku budeme dodržiavať.
Prostredníctvom kooperatívnych hier si deti budú konštruovať vlastnú značku a budú budovať pocit priestorovej identity v triede. V rámci zážitkového učenia budú triediť predmety podľa vlastností a budú tvoriť koláže so senzorickou hodnotou. Výstupom bude spoločný plagát triednych pravidiel – každý „kopček zmrzliny“ (grafomotorický prvok) bude niesť jedno dohodnuté pravidlo.
Doplnková aktivita – Laboratórna lupa: deti budú skúmať vybrané materiály pod lupou a kresliť „mikrosvet“ rôznych povrchov.
SRDIEČKO PRE KAMARÁTA - 8. 9. – 12. 9. 2025
V tomto týždni budeme podporovať sociálno‑emocionálnu kompetenciu detí. Prostredníctvom Srdiečkovej pošty si deti budú vymieňať kreslené odkazy, čím budú pestovať prosociálne správanie a empatiu.
Deti budú graficky stvárňovať portréty kamarátov na fólie či chodník, budú participovať na rytmickej zoznamovacej hre Tancujúci kruh a budú ko‑konštruovať Strom kamarátstva – listy s menami a „dobrým skutkom“ každého dieťaťa.
Finálnym produktom bude Triedna Kniha priateľstva – každé dieťa bude vytvárať vlastnú stránku s fotografiou a autoportrétom, čím budeme rozvíjať naratívne schopnosti a sebareflexiu.
Doplnková aktivita – Kamarátov náramok: deti budú vyrábať jednoduché náramky priateľstva a vymieňať si ich s kamarátmi.
TÍ, ČO NÁM POMÁHAJÚ -15. 9. – 19. 9. 2025
Cieľom bude budovať povedomie o povolaniach . Deti budú identifikovať profesie (kuchárka, upratovačka, učiteľka, hasič) a budú analyzovať ich prínos pre komunitu. V „čarovnom kufríku profesií“ budú objavovať nástroje a uniformy, čím budú rozvíjať funkčné myslenie.
Krátke miniexkurzie v MŠ (kuchyňa, technická miestnosť, školská záhrada) budú napĺňať princípy situačného učenia. Výtvarnou reflexiou bude koláž „Naše ruky budú pomáhať“ – deti budú odtláčať dlane a priraďovať profesiu, ktorou by sa chceli stať, čím budeme stimulovať profesijnú imagináciu.
Doplnková aktivita – Divadielko povolaní: v malých skupinách deti zahrajú krátke scénky predstavujúce vybrané profesie.
PRÍRODA V NAŠICH RUKÁCH - 22. 9. – 26. 9. 2025
Počas environmentálneho týždňa budeme podporovať ekologické kompetencie. Deti budú participovať na čistení školského dvora – budú hrabať lístie a budú triediť odpad podľa materiálu, čím budú internalizovať princípy udržateľnosti.
Deti budú skúmať vlastnosti pôdy, vody a vzduchu prostredníctvom jednoduchých experimentov a budú aplikovať poznatky v LAND ART projektoch – vytvoria prírodné obrazy zo šišiek, listov a kamienkov. Výstupom bude „Minichodník o prírode“ – didaktická trasa, ktorú budú deti prezentovať ostatným triedam navzájom.
Doplnková aktivita – Kompostík v pohári: deti založia mini kompost v priesvitnej nádobe a budú sledovať rozklad organického materiálu.
MALÍ OBJAVITELIA - 29. 9. – 3. 10. 2025
Záverečný týždeň mesiaca SEPTEMBER -bude rozvíjať bádateľské kompetencie. Deti budú realizovať jednoduché pokusy s vodou, tieňom, svetlom a rastlinami, čím budú rozvíjať hypoteticko‑deduktívne myslenie.
Budeme motivovať k systematickému zaznamenávaniu pozorovaní do „vedeckých zápisníkov“, kde deti budú kresliť a pomenúvať svoje objavy. Na záver budeme organizovať Objaviteľskú výstavu, na ktorej deti budú prezentovať experimenty rodičom a rovesníkom – čím skvalitníme kompetenciu komunikovať výsledky učenia.
Doplnková aktivita – Hľadanie stôp: deti budú vonku hľadať a odtláčať stostopy listov, kôry a iných prírodnín do hliny či plastelíny
koordinátorky : všetky učiteľky tried
VITAJ OKTÓBER ...pripravujeme
Mgr. Iveta Strukanová
riaditeľka školy