OKIENKO
Psychologickej a poradenskej činnosti a terapie .
Logopedický preventista
INFORMÁCIA O
PREVENTÍVNYCH PROGRAMOCH PRE DETI :
Riaditeľka školy na základe vzájomnej spolupráce s CPP
na školský rok 2025/2026 objednala
pre naše deti a učiteľov pomoc odborníkov pri vzdelávaní našich detí.
Súhlasné stanovisko od zriaďovateľa MMK bude vyžiadané.
Reflektujeme na potreby
učiteľov a detí a preto vás informujeme :
OBJEDNANÉ PROGRAMY pre deti šk. roku 2025/2026
Tieto všetky aktivity boli objednané na školský rok 2025/2026 – postupne Vás budeme informovať o termínoch spustenia programov v jednotlivých triedach.
1. INDIVIDUÁLNA PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA A PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVO:
identifikácia nadania a talentu,
včasná intervencia a diagnostika problémového správania,
ťažkosti v správaní (emocionálne problémy),
psychosomatické problémy,
depistáž a posudzovanie školskej spôsobilosti,
individuálna diagnostika podľa potreby.
Termín: podľa dohody a potreby školy
mesiac január 2026 – depistáž a posudzovanie školskej zrelosti
určené pre triedu č. 2 Budapeštianska 1
triedu č.4 EP Viedenská 34
2. PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVO A TERAPIA:
adaptačné a socializačné problémy,
starostlivosť pre deti so ŠVVP,
poradenstvo rodičom v oblasti výchovných, emocionálnych a vývinových problémov detí,
poradenstvo rodičom zamerané na podporu rozvoja vzdelávacieho, emocionálneho, sociálneho vývinu detí pred nástupom do ZŠ,
Termín : :podľa potreby učiteľov a dohody s našim šk. psychológom a CPP
3. ROZVOJOVÝ PROGRAM „TRIEDA PLNÁ POHODY“.
Program je zameraný na rozvoj osobnosti dieťaťa za pomoci využitia konkrétnych hier a aktivít. Umožňuje podnecovať originálne myšlienky, pomáha nachádzať nové spôsoby riešenia problémov, podporuje sebavedomie detí a ich dôveru vo vlastné schopnosti. Program pozostáva z 5 stretnutí po 45 minút. Je určený pre deti od 4 rokov.
Termín : október 2025
určené pre triedu č. 4 Budapeštianska 1
triedu č. 2 EP Viedenská 34
4. ROZVOJOVÝ PROGRAM „BUDÚCI ŠKOLÁK
Program sa zameriava na celkový osobnostný a kognitívny rozvoj dieťaťa v materskej škole. Aktivity sú zamerané na objavovanie a rozvíjanie jedinečného potenciálu dieťaťa, na rozvoj osobnostnej percepcie, emocionality, sociálnej percepcie a tvorivosti. Program pozostáva z 5 stretnutí po 45 minút. Je určený predškolákom.
Termín : november 2025
určené pre triedu č. 2 Budapeštianska 1
triedu č.4 EP Viedenská 34
5. ROZVOJOVÝ PROGRAM „JEDNOU NOHOU V ŠKOLE“.
Program sa zameriava najmä na emocionálnu a sociálnu stránku osobnosti dieťaťa predškolského veku. Aktivity sú zamerané na rozvoj prosociálneho správania, kooperácie, sebaovládania, zdieľanie myšlienok a pocitov s druhými i na podporu tvorivého myslenia. Program pozostáva z 5 stretnutí po 45 minút.
Termín : apríl 2026
určené pre triedu č. 2 Budapeštianska 1
triedu č.4 EP Viedenská 34
6. ÚČASŤ PSYCHOLÓGA NA RODIČOVSKÝCH STRETNUTIACH
(napr. predstavenie služieb CPP v spolupráci so školou; oboznámenie rodičov s aktivitami počas školského roka; riešenie aktuálnych problémov a pod.) – žiadať priebežne počas školského roka.
Termín . január 2026
7. Na základe zákona č. 138/2019 Z.z
o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov má zamestnávateľ na základe § 79 ods. 4 najmenej jedenkrát ročne zabezpečiť pedagogickým zamestnancom v pracovnom čase:
Absolvovať poradenstvo zamerané na predchádzanie a zvládanie agresivity, na sebapoznanie a riešenie konfliktov v podobe ponúkaných modulov:
- sociálna percepcia,sociálna komunikácia,sociálna interakcia v skupine,
konflikty a ich zvládanie,zvládanie záťažových situácii,tvorivosť ako rozvoj osobnosti,
podľa konkrétnej požiadavky MŠ.
Termín : pre pedagógov školy máj – jún 2026
8. INFORMÁCIA – LOGOPEDICKÝ PREVENTISTA
Naša zamestnankyňa p. Mgr Zuzana Turisová – školská psychologička sa zaradila medzi odborníkov – získala Osvedčenie „ Logopedický preventista".
tento kurz absolvovala cez logopédia - centrum detskej reči a samozrejme, nie je to náhrada za klinického logopéda,
môže ale, vykonávať logopedickú prevenciu (t .j. spraviť si orientačnú diagnostiku správnej výslovnosti a artikulácie u detí, trénovať s deťmi správnu výslovnosť a artikuláciu, trénovať výslovnosť jednotlivých písmen, ktoré im robia ťažkosti - skrátka prevenčne pracovať s detičkami, ktoré môžu mať/ale aj nemusia nejaké ťažkosti s rečou).
obdržala veľa potrebných materiálov (knihy, testy, dotazník a pod.), a tak ich využije v praxi a zaradila ich do plánu práce školského psychológa na našej škole.
orientačné si vykoná zhodnotenie výslovnosti a artikulácie u detí na začiatku šk. roka a následne si vytvorila preventívny program na celý šk. rok, ktorý bude postupne realizovať na jednotlivých triedach a v prípade potreby si tiež dohodne a naplánuje aj individuálne stretnutia s detičkami, ktoré to budú potrebovať.
samozrejme všetko v spolupráci s učiteľkami a aj s vami rodičmi.
plánuje totiž robiť si po mesiacoch priebežné zhodnotenie tohto programu a rodičom sa bude snažiť poskytnúť aj materiály na prácu doma.
Teší nás a oceňujeme tento jej prínos pre našu školu a hlavne o spoločný cieľ - DIEŤA.
Veríme, že aj tento rok sa všetky programy splnia a deťom a učiteľom budú prospešné.
Riaditeľstvo školy po každom ukončenom programe dostáva spätnú väzbu z CPP – Správu o ukončení programu s vyhodnotením.
.
Realizácia :
Naša školská psychologička- náš zamestnanec školy – Mgr. Zuzana Turisová
zároveň aj Logopedický preventista
Mgr. Petra Šottníková - psychologička
Centrum poradenstva a prevencie - CPP
Karpatská 8, 040 01 Košice
055/68 23 204
www.centrumke.s
Mgr. Iveta Strukanová
Riaditeľka školy