Vážení rodičia – 3 týždeň sa na školách pripravili tieto AKTIVITY
Tento týždeň sme si s deťmi opakovali a upevňovali poznatky
DOPRAVNEJ VÝCHOVY
Ciele:
Rozvíjať pohybovú vlastnosť –
Schopnosť pohotovej reakcie na povel, zrakový, sluchový signál, dotyk.
Obratnosť - pohybom tela znázorniť pohyb dopravných prostriedkov
Orientácia v priestore a v čase - schopnosť vykonať žiaduci pohyb na správnom mieste a v potrebnom čase.
Zrakové vnímanie - citlivosť na vnímanie farieb a oboznamovať deti s väčším počtom farieb.
Na ceste si pozor dáme, pravidlá už ovládame.
Semafor sa múdro tvári červeno a žlto žiari.
Niekedy je zelený, lebo sa mu nelení.
Na červenú zastaviť sa a na žltú pripraviť sa.
Na zelenú zrýchliť krok môžeš prejsť na druhý bok.
Názov aktivity: Hra na dopravu
Deti stavali cestu a garáž z kociek. Vytvorili cestičku z kociek, tak aby mohli autíčka bezpečne po nej prechádzať.
Názov aktivity : Vo vode, po ceste, vo vzduchu
Deti rozlišovali a triedili dopravné prostriedky , podľa miesta pohybu a prikladali ich k obrázku, kde sa pohybujú (voda, koľajnice, cesta, obloha).
Deti si v úvode vypočuli krátky príbeh o Filipovi a o bezpečnosti na ceste.
Názov aktivity: Ide, ide vláčik
Deti vytvorili vláčik a napodobnili cestovanie po triede. Popritom spievali pieseň Ide , ide vláčik.
Názov aktivity: Čím pôjdeš ?
Poznali rôzne druhy dopravných prostriedkov tak, že obrázky dopr.prostr. som rozložila po koberci. Deti sa medzi obrázkami pohybovali v rytme piesne. Keď sa hudba zastavila, každé dieťa sa zastavilo pri obrázku, ktorý bol najbližšie. Po otázke, čím pôjdeš na výlet, deti odpovedali podľa obrázku , pri ktorom sa zastavili. Následne sa deti rozdelili na chodcov a policajta, ktorý v ruke držal semafor . Na základe farieb semafora sa deti pohybovali.
Aktivita: Dopravný koberec
Deti využívali dopravný koberec, rozmiestňovali dopravné značky , správne sa pohybovali po ceste autami.
Aktivita: Obľúbené autíčko
Pracovali s nožnicami, strihali geometrické tvary z farebného papiera ,vyrobili si auto.
Ďalej sme si zopakovali :
Ja som strážnik pri doprave
Naučili sa pieseň „Ja som strážnik pri doprave“
Rytmizovali pieseň
Komunikovali o správaní sa na ceste v roli chodca.
Farebné autá
Poznávali nebezpečenstvá súvisiace s cestnou premávkou
Komunikovali o bezpečnom spôsobe pohybu na chodníku, chodenie vpravo
Chápu rozdiel medzi cestou a chodníkom
Pomenovali niektoré dopravné značky – prechod pre chodcov, hlavná cesta, nemocnica
Dopravné prostriedky
Triedili dopravné prostriedky podľa miesta pohybu
Komunikovali o cestovaní autobusom, vlakom, lietadlom aj loďou.
Dokresľovali ku kolesám rôzne dopravné prostriedky fixkou na tabuľu.
Zahrali sa na križovatku s autami.
Rozličné kolesá.
Vypočuli si príbeh o zvieratkách – Viktor Sutejev – Rozličné kolesá.
Dozvedeli sa, že v šikovných rukách sa každé koleso zíde.
Pomocou obrázkov zopakovali dej rozprávky.
Mgr. Iveta Strukanová a kolektív učiteľov