Informácia o platnom Školskom vzdelávacom programe – ŠkVP – ROK v MŠ
V zmysle aktuálne platných právnych noviel zákona č.245/2008 Z. z o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov (školský zákon), a zákona č.596/2003 Z. z o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov, ktoré nadobudli účinnosť 01.01.2022 už nie sú súčasťou ŠkVP :
Materiálno-technické a priestorové podmienky
Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školy
Spôsob a podmienky ukončovania výchovy a vzdelávania tvoria súčasť stupňa vzdelania.
Na základe uvedeného :
Riaditeľkou školy MŠ Budapeštianska 1 bol vydaný
NOVÝ ŠKOLSKÝ VZDELÁVACÍ PROGRAM
2022 – s názovom
nášho ŠkVP – „ ROK v MŠ „
a vypracovaný podľa aktuálnych právnych predpisov 2022 a vydaného manuálu k
1. Osobitostiam tvorby školského vzdelávacieho programu
2. Aktualizovaný podľa právneho stavu účinného od 1. januára 2022
Školský vzdelávací program vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade a v rade školy.
Návrh ŠkVP sa podľa § 5 ods. 7 písm. c) zákona č. 596/2003 Z. z. rade školy predkladá len na vyjadrenie a nie na schválenie.
Návrh školského vzdelávacieho programu sa v pedagogickej rade prerokúva, ale neschvaľuje.
Splnené :
Dňa 10.01.2022 bol Školský vzdelávací program ROK V MŠ prerokovaný v pedagogickej rade.
Vydaný dňa 10.1.2022
Rade školy ho riaditeľka školy predložila dňa 21.1.2022 -per rollam na vyjadrenie.
Na schválenie zriaďovateľovi MMK bol predložený riaditeľkou školy 27.01.2022.
Podľa právneho stavu účinného od 1. januára 2022
Školský vzdelávací program musí byť vypracovaný v súlade s cieľmi a princípmi výchovy a vzdelávania podľa školského zákona a v súlade s platným štátnym vzdelávacím programom (schváleným a vydaným ministerstvom školstva).
Tvorba školského vzdelávacieho programu - sa riadi požiadavkami školského zákona a platným štátnym vzdelávacím programom, - vychádza z cieľov a zamerania konkrétnej materskej školy.
Súlad medzinárodného programu s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania kontroluje Štátna školská inšpekcia.
Školský vzdelávací program, okrem učebných osnov, zverejňuje riaditeľka školy na verejne prístupnom mieste6 najneskôr do 60 dní od jeho schválenia.
Školský vzdelávací program obsahuje a musí:
-rešpektovať vývinové osobitosti detí predškolského veku,
-zohľadňovať vlastné ciele, poslanie a zameranie materskej školy,
-akceptovať priestorové, materiálno-technické a personálne podmienky materskej školy
-vytvárať priestor na uplatňovanie takého štýlu výchovno-vzdelávacej činnosti, ktorý pozitívne ovplyvňuje učenie sa detí a ich vzdelávacie výsledky,
-ovplyvňovať pozitívne celkovú klímu a kultúru materskej školy.
Pri tvorbe školského vzdelávacieho programu sa prihliada na osobitosti a charakter organizácie výchovy a vzdelávania a preto súčasťou školských vzdelávacích programov materských škôl nie sú učebné plány.
V materských školách:
-nie je zavedený hodinový systém výchovno-vzdelávacej činnosti
-výchovno-vzdelávacia činnosť sa uskutočňuje v priebehu dňa nepretržite počas všetkých foriem denných činností,
-obsah výchovy a vzdelávania nie je rozčlenený do jednotlivých vyučovacích predmetov,
-nie sú postupové ročníky (materskú školu niektoré deti navštevujú len jeden rok, iné dva, tri a niektoré dokonca aj štyri roky).
Školský vzdelávací program každej materskej školy podľa § 7 ods. 4 školského zákona má obsahovať :
názov vzdelávacieho programu,
vymedzenie cieľov a poslania výchovy a vzdelávania a zameranie školy,
stupeň vzdelania , ktorý sa dosiahne absolvovaním školského vzdelávacieho programu,
dĺžku dochádzky a formy výchovy a vzdelávania,
učebné osnovy,
vyučovací jazyk podľa § 12 školského zákona,
hodnotenie detí.
Po schválení zriaďovateľom je ŠkVP dostupný na každej triede – pre zákonných zástupcov.
( Mimo učebných osnov – a charakteristík obsahových celkov ).
Mgr. Iveta Strukanová
Riaditeľka školy