Aktuality

Január 2024 - projekt Cesta okolo sveta

 

Pripravujeme  deťom

od 15.1.2023 – 26.1.2024 –

2 týždňový projekt

 

 

 

 

 

 

JANUÁR 2024   -

Cesta okolo sveta

 

Cieľom týchto aktivít nášho 2 týždňového projektu bude otvárať deťom cestu k poznávaniu prírody a učiť ich formou skladania a priraďovania spoznávať jednotlivé druhy ekosystémov.

 

 

 

 

 

Deťom budú ponúknuté využívať pri činnosti naše UP – Elarin - (priraďovanie obrázkov podľa obrysov, veľkostí, stupňovanie náročnosti pri skladní puzzle a pod.).

Tieto pomôcky využijeme pri všetkých činnostiach,

od ranných hier až po odpoludňajšie hry

(hry na koberci, obkresľovanie, denné cvičenie, Kimova hra, námetové hry a pod.).

 

 

 

 

 

 

Čo si priblížime :

 

Týmto projektom u detí chceme poukázať  problematiku, ktorú otvára

globálne otepľovanie, výrub pralesov, úhyn chránených zvierat, čistota ovzdušia a pod.)

pomôžeme deťom hravou a nenásilnou formou chápať, že prírodu je potrebné chrániť, aby sme ju zachovali pre budúce generácie.

 

 

 

 

 

 

Jednotlivé ekosystémy a práca s nimi: 

 

1. Arktída - Skladanie iglu (tri stupne náročnosti)

Eskimácka rodina (počet členov, charakteristika)

Čo potrebuje Eskimák pre život (snežnice, kajak, iglu, kožušiny)

Ľadové kryhy (skladanie)

Psie záprahy (priraďovanie – prvý, posledný pes a pod.)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat 

 

 

2. More - Spoznávanie a pomenovanie morských živočíchov a koralov (viď obrázok)

Húf rýb (rátanie, rozoznávanie farieb)

Dopravné prostriedky na mori (doplňte ktoré – spoznávanie, pomenovanie, zoradenie, rátanie, veľkosť

Slaná voda – rozoznávanie druhu vody

 

 

 

 

3. Púšť - Rodina beduínov a ich typické oblečenie (počet členov, charakteristika)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín 

Zvieracia rodina (pomenovanie samca, samice a mláďatka)

Karavána (pomenovanie, zoradenie, rátanie, stupňovanie prídavných mien)

Život pri rieke Níl (pomenovanie rieky, rozoznávanie druhu vody – sladká.

 

 

 

4. Savana  - Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín 

Rodina černochov (počet členov, charakteristika)

                              pomenovanie zvierat a rastlín 

 

 

 

 

5. Prales - Rodina Indiánov (počet členov, charakteristika)

Indiánske obydlie – típí (pomenovanie, charakteristika)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín 

Vodopád (rozoznávanie druhu vody – sladká)

U vybraných druhov zvierat je tzv. zvieracia rodina (pomenovanie samca, samičky a mláďatka), u iných môžete určovať, ktorému zvieraťu patrí stopa alebo srsť.

 

 

Oblasti využitia týchto  pomôcok pre výchovno vzdelávaciu činnosť :

1) základy čitateľskej gramotnosti:

pomenovanie obrázkov správnymi slovami

vymýšľanie básničiek a rýmov

doplňovanie slovnej zásoby

artikulácia cvičení (napodobňovanie zvukov zvierat)

skladanie príbehov (napr. Tu bývam ja...) – Indián, Eskimák, beduín, černoch...

podpora samostatného prejavu dieťaťa (rozprávaj čo vidíš na obrázku)

2) matematická predstavivosť:

precvičovanie logického myslenia (zrakový odhad)

porovnávanie veľkostí (zvierat, ľudí a pod.)

určovanie počtu (rodiny, zvierat a pod.)

precvičovanie matematických pojmov: pridaj, uber, rovnako, menej, viac (kryhy, iglu, psí záprah, ryby, karavána)

rozvoj postrehu a pozornosti

rozoznávanie geometrických tvarov (iglu, kryhy)

3) rozvoj jemnej motoriky:

skladanie obrázkov a ich zoradenie, manipulácia s obrázkami

využitie obrázkov (ich častí) na obkresľovanie 

4) rozumová výchova:

charakteristika jednotlivých ekosystémov (pomenovanie, popis, súvislosti)

orientácia v priestore (na ploche obrázka) – Kimova hra „Hádaj kde čo je?“

precvičovanie pojmov: príslovky miesta, predložky, prídavné mená

poznávanie zvierat, rastlín, ľudí, vecí, dopravných prostriedkov

poznávanie stôp zvierat, poznávanie srsti zvierat

poznávanie farieb, skladanie (iglu, kryhy ...)

kto a kde žije - (Eskimák, Indián ...) pomôcky, ktoré denne potrebujú

 

Využijeme všetky naše učebné pomôcky, Flysky podlahovú IT, a iné UP

..budme kresliť, tvoriť, lepiť, skladať...počítať, rozprávať sa, sledovať na IT tabuli príbehy zo života ľudí,

pozrieme si rozprávku o Nemovi a živote v mori a iné,

precvičíme si svoj jazýček...

 

 

Mgr. Iveta Strukanová

riaditeľka školy 

 

 

 

 



<< Späť na predchádzajúcu stránku