Aktuality

KONTROLA ŠŠI

Váž.rodičia

Prinášame Vám informáciu o výsledkoch štátnej školskej inšpekcie , ktorá vykonala tematickú inšpekciu v dňoch od 2.11.2016-3.11.2016 v MŠ Budapeštianska 1.

 

Predmet školskej inšpekcie :

Stav výchovno-vzdelávacej činnosti a učenia sa 5-6 ročných detí v MŠ.
 

Výkon štátnej inšpekcie :

Vo výchovno-vzdelávacích činnostiach sledovaných v triede v rámci dopoludnia i popoludní učiteľky (pozn. p.uč. Evka a Tánička a deti 1. Tr.) premysleným obsahom vytvárali v súlade s témou – Zdravie a bezpečnosť na ceste ucelený blok variabilných a na seba nadväzujúcich učebných situácií, ktorými podporovali rozvoj elementárnych kompetencií detí.

 

 

P.učiteľky výrazne rešpektovali jedinečnosť každého dieťaťa pri sebaprezentovaní, vytvárali primeraný priestor na produkciu vlastných myšlienok, tvorbu artefaktov čí riešenie učebných problémov.

 

 

 

Možnosti aktívnej angažovanosti detí v činnostiach s uspokojovaním ich osobitých potrieb napomáhali vytváraniu priaznivej atmosféry v triede. Tú učiteľky podporovali svojim empatickým prístupom a prívetivou komunikáciou. Deťom vytvárali podnetné učebné prostredie.

 

Záujem o spontánne či zámerné učenie iniciovali premyslene vybranými atraktívnymi didaktickými pomôckami, ktoré má MŠ bohato zakúpené na oblasť VVČ ( tematické obrázky a puzzle, maketa vozidla záchrannej zdravotnej služby, lego, detský kútik „ Na lekára“ s príslušenstvom, mozaika, tangram, symbolické peniaze, učebná pomôcka „ malý dopraváčik, manuška, pečiatky s písmenami veľkej abecedy, molitanové písmená, digitálna technika ( Bee-bot, interaktívna tabuľa, pracovné zošity, výtvarný a kreslaci materiál, farebné tehličky a kruhy, masažne podložky, sedáky s číslom, detské interiérové ihrisko, náučná literatúra.

Silnou stránkou vyučovania bolo systematické formovanie elementárnych základov kľúčových kompetencií detí cez učiteľkami vytvárané edukačné príležitosti, zvolenie adekvátnych vyučovacích postupov a metód práce.

 

Zvolené Učebné pomôcky stimulovali u detí rozvoj gramotnosti v jednotlivých vzdelávacích oblastiach. Učiteľky priebežne využívali spontánne i zámerné navodené situácie na stimulovanie osobnostných charakteristík detí. Výrazne rešpektovali ich individuálne i momentálne osobné dispozície, umožňovali im prezentovať svoju identitu poskytovaním príležitostí na vyjadrovanie hodnotových, názorových, emocionálnych i etických postojov.

 

 

Vo všetkých činnostiach s deťmi boli dodržané pravidlá bezpečnosti, ochrany zdravia i spoločne dohodnuté zásady správania sa v kolektíve triedy.

 

Písomné materiály použité pri výkone ŠSI – kontrola dokumentácie s platnou legislatívou u riad.školy :

ŠkVP „ Rok v MŠ“, školský poriadok, denný poriadok, triedne knihy, interné plány VVČ, zápisnice z rokovania pedag.rady a metodického združenia, týždenný rozsah hodín priamej vyučovacej činnosti pedagógov, ročný plán kontinuálneho vzdelávania, plán vnútornej kontroly školy, záznamy z hospitačnej činnosti, správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy, doklady o vzdelaní, osvedčenia o obsolvananí funkčného inovačného vzdelania, osvedčenia o vykonaní atestácie vedúceho pedag. zamestnanca, autodiagnostický dotazník.

 

Kontrola vypracovaných projektov školy a ich následné plnenie – Národný projekt boja proti obezite, pitný režim detí, vytváranie podmienok na pohybovú a športovú činnosť detí.

 

 

 

Ďakujem celému kolektívu MŠ Budapeštianska 1.

 

Právom môžeme byť hrdé na svoju zodpovedne vykonávanú prácu.

 

O Vaše deti sa staráme s plnou zodpovednosťou a svoje povinnosti si plníme svedomito, s láskou.

 

                                                 Mgr. Iveta Strukanová      a kolektív zamestanacov školy

                                                         riaditeľka školy



<< Späť na predchádzajúcu stránku