Aktuality

LOGICO v našej MŠ

Pre naše deti opäť niečo NOVÉ - objednávame a začneme v našej škole pracovať s LOGICO

ČO je LOGICO ?

 


LOGICO je inovačný vzdelávací systém

určený deťom od 3 do 10 rokov. LOGICO vzdeláva, zabáva, odhaľuje, inšpiruje a rozvíja.

• získalo ocenenia za inovatívnosť, kreativitu a didaktický aspekt v oblasti vzdelávania  
• je preložené do 32 svetových jazykov• zabáva a vzdeláva vo viac ako 52 krajinách sveta

 

 

• je držiteľom odporúčacej doložky, ktorú vydalo MŠVVaŠ SR a LOGICO zaradilo do zoznamu odporúčaných materiálnych didaktických prostriedkov určených na využitie v oblasti predprimárneho a primárneho vzdelávania
                                 

LOGICO je ideálnou kombináciou zábavy, hry a učenia sa zároveň. Pre deti je to veľmi významný moment, lebo pri riešení úloh z jednotlivých kariet zažívajú zábavu a neuvedomene rozvíjajú svoju osobnosť.

Autokorektívna pomôcka a karta v sebe obsahuje spätnú väzbu, ktorá je okamžitým zdrojom sebakontroly a sebahodnotenia dieťaťa.

Úlohy v súbore prispievajú k rozvoju vizuálneho vnímania, abstrakcie a analytických činností. Deti dopĺňajú chýbajúce časti skladačky. Dopĺňanie je založené na sledovaní a porovnávaní dvoch, resp. troch znakov – tvarov dielov skladačky, farieb (farebné línie alebo plochy na dieloch skladačky) a tvarov týchto farebných línií a plôch. Náročnosť úloh sa postupne zvyšuje – od jednoduchých rovných farebných línií sa prechádza k líniám oblým alebo zalomeným.

Širokým obsahovým zameraním na rôzne aktivity ponúka veľa možností na realizovanie efektívnej edukačnej činnosti. Formulácia úloh je veľmi jednoduchá, preto LOGICO otvára dieťaťu možnosť riešiť úlohy individuálne, ale zároveň ponúka aj možnosť hrať sa s rodičmi, pre ktorých sa jednotlivé riešenia stávajú tiež veľmi zaujímavé. Stupňujúca sa náročnosť 16 kariet každého súboru je jedným z viacerých prínosov tejto učebnej pomôcky.

Pri riešení úlohy deti využívajú svoje už získané poznatky, vedomosti, alebo v činnosti získavajú nové, pre nich ešte neobjavené informácie a súvislosti medzi nimi, a zároveň nachádzajú odpoveď presúvaním gombíkov k správnemu obrázku. Práve pre tento moment je ich motivácia obrovská, deti sú angažované k rozvíjaniu svojho ďalšieho poznatkového sveta. Vedia si pri tejto činnosti plánovať svoj postup, posilňujú si sebaovládanie, učia sa sebakontrole a vedia samé zhodnotiť svoj výsledok. Sú to veľmi dôležité procesy pre ich budúci úspešný život.


3 kroky k zábavnému učeniu
 

1. Vlož kartu do plastového rámika. Farebné gombíky nechaj v spodnej časti. Modrý rámik je určený pre Logico    Primo, zelený pre Logico Piccolo.

2. Posuň farebné gombíky ku správnym odpovediam na pravej strane rámika.

3. Keď umiestniš všetky gombíky na svoje miesto, obráť kartu a skontroluj správnosť odpovedí podľa obrázka.

 

                                                        

HRY NA ROZVOJ REČI
Cieľ: získanie jazykových skúseností a schopností pre rozvoj myslenia a komunikácie. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: rozvoj komunikačných kompetencií - rozvíjanie sluchového vnímania, lokalizácia hlások - poznávanie jednotlivých viet v súvislom prejave - poznávanie počtu slov vo vete - delenie slov na slabiky - určovanie prvej a poslednej hlásky v slove - rýmovanie, rytmizácia - rozlišovanie zvukov reality a prvkov hovorenej reči - rozvíjanie reči (vnímanie, porozumenie, artikulácia a vyjadrovanie sa) - krátkodobé zapamätanie si poradia predmetov, obrázkov, série hovorených slov, obsahu prečítaného, vypovedaného - reprodukovanie piesní, básní, riekaniek Ilustrácie.


LOGICKÉ HRY
Cieľ: podpora vizuálnej pamäte s dôrazom na rozlišovanie detailov a priestorovú orientáciu. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: Rozvoj matematickej gramotnosti - Rozlišovanie geometrických tvarov - Poznávanie farieb - Tvorenie kompozičných celkov podľa predlohy - Určovanie polohy a priestoru - Porovnávanie podobnosti a rozdielov predmetov - Triedenie predmetov do skupín podľa logických súvislostí - Tvorenie postupnosti deja pri opise ľudskej činnosti - Rozvoj tvorivého myslenia - Podpora predčitateľskej a pisateľskej gramotnosti - Rozširovanie si špecifických matematických schopností.

 VESMÍR
Cieľ: spoznávanie zákonitostí prírodnej reality a existujúcich javov. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: rozvíjanie prírodovednej gramotnosti - implementácia prírodovedných zámerov v súlade s potrebami a záujmami detí - formovanie svetonázoru a nadobúdanie elementárnych poznatkov o vesmíre - rozvoj prírodovedného kontextu poznávania- aktívne objavovanie, bádanie, experimentovanie - pozitívne ovplyvňovanie kvality vzťahu dieťaťa k vesmíru - rozvoj osobnostných kvalít detskej osobnosti.


ENVIRONMENTÁLNA VÝCHOVA
Cieľ: rozvoj elementárnych ochranárskych postojov a environmentálneho cítenia. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: rozvoj aktívnej slovnej zásoby - rozvoj vizuomotoriky - priraďovanie na základe logických súvislostí - rozvoj matematickej gramotnosti - poznanie číselného radu od 1 do 10 - priraďovanie s dôrazom na rozlišovanie detailov - určovanie množstva - priraďovanie chýbajúcich častí do celku - sledovanie čiary - rozvoj kritického myslenia


ŽIJEME ZDRAVO
Cieľ: budovanie pozitívneho postoja k zdravému životnému štýlu, rozvoj hygienických návykov. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: poznávanie, rozlišovanie a triedenie predmetov - priraďovanie predmetov podľa geometrických tvarov - dopĺňanie chýbajúcich častí do celku - hľadanie rovnakého počtu predmetov - priraďovanie s dôrazom na rozlišovanie detailov a orientáciu v priestore - rozvoj kritického myslenia - tvorba číselného radu - rozvoj grafomotoriky - tvorba postupnosti deja pri opise ľudskej činnosti.

ĽUDSKÉ TELO
Cieľ: spoznávanie častí ľudského tela a rozvoj komunikačných zručností. Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: rozvoj tvorivého myslenia - porovnávanie a priraďovanie predmetov podľa kritérií - poznávanie, opis a priraďovanie s dôrazom na rozlišovanie detailov - vyraďovanie predmetu, ktorý nepatrí do skupiny - dopĺňanie chýbajúcich častí do celku - rozvoj grafomotoriky - sledovanie čiary - rozvoj predčitateľskej gramotnosti - tvorba číselného radu.


POVOLANIA
Cieľ: rozlišovanie a upevňovanie poznatkov o povolaniach, podnecovanie predstavivosti o pracovných profesiách Úlohy, rozvíjajúce zručnosti: rozvíjanie kognitívnych a učebných kompetencií - rozvíjanie matematickej gramotnosti dieťaťa - rozvíjanie koncentrácie a pozornosti - rozvíjanie zrakového vnímania - podporovanie verbálnej komunikácie - podporovanie vzájomnej spolupráce - tvorivé riešenie rozmanitých problémov, úloh a situácií.

 

Tieto ďalšie súbory s ktorými budú deti pracovať :
• Nakupovanie je zábava
• Takto sa obliekame
• Najkrajšie rozprávky
• Jar, leto, jeseň, zima.
• Aktivity počas roka
• Ročné obdobia
• Slovensko krížom-krážom a Dopravná výchova , farby- tvary iné.

 

 

 

Tieto UP budú deti využívať aj počas ( odpočinku - pre deti , ktoré nemajú potrebu spánku, zároveń budú slúžiť p. učiteľkám na vykonávanie pedagogickej diagnostiky detí - zisťovanie slovnej zásoby detí, výslovnosti, koordinácii ľavej a pravej hemisféry, poznávanie farieb, tvarov, matematické schopnosti, predčitateľskú gramotnosť, a iné..ktorú pravidelne zaznamenávajú.

Pedagogickú diagnostiku má každé dieťa - informovať sa o výsledkoch vašich detí - prostredníctvom triednych učiteliek v popoludňajšom čase individuálnou konzultáciou.

 

 

Mgr. Iveta Strukanová 

riaditeľka školy 
 



<< Späť na predchádzajúcu stránku