Aktuality

MAREC 2017

NOVÉ : 

V okienku pre rodičov - máte zverejnené TERMÍNY FOTENIA  2017

v okienku DOKUMENTY školy - pribudol materiál zo zasadnutia RADY ŠKOLY 2017

 

Vážení rodičia aj tento mesiac sme pre deti pripravili nadštandardné nasledovné aktivity:


1.ČO : „ VESELÉ ČÍSLA  “


KDE : v priestoroch MŠ
T:  2.3.2017

Edukačná aktivita prostredníctvom ktorej umožníme deťom prenikať do tajov matematiky – hrové podnetné prostredie umožní deťom zábavnými prístupmi  - prvé dotyky s matematikou.


Matematika nás sprevádza celý život – matematika je v živote všade okolo nás. Cieľom je utvárať základné matematické predstavy :

 

- získanie skúseností a objavovanie vzťahov, rozvíjať fantáziu, tvorivé myslenie, formovanie základných logických operácií, priestorovej predstavivosti, psychomotoriky a jemnej motoriky.

 

- matematické pojmy : priraďovanie, rátanie, usporadúvanie, výpočet, klasifikácia, meranie, porovnávanie, priestorová predstavivosť

 

Koordinátorka: p. uč. Ondrejová  a deti MŠ

 

 

 

 


     2. ČO : „OD OBRÁZKU  K  PÍSMENKÁM “

T: . 6.3.2017
Pre : deti MŠ

Cieľom aktivity je nenásilné vtiahnutie detí do sveta písanej kultúry formou hier, využívajúc akúkoľvek formu písomného záznamu. Utvárať základy literárnej gramotnosti pomocou pojmového mapovania. Rozlíšiť znaky alfabetického kódu jazykového systému.

 

Vytvoríme bohaté prostredie na písanú reč, literárne podnetné prostredie . Našim zámerom je vzbudenie záujmu u detí o písanú reč. Aby samé  pocítili potrebu a radosť z objavovania – jazyka ako systému grafických znakov.

 

Deti budú experimentovať s písaným materiálom, budú sa u detí rozvíjať fonologické schopnosti, vizuálno-percepčné schopnosti.

 

Koordinátor: p. uč. Mgr. Sladíková   a deti MŠ

 

 

 

 

 


3.ČO : „ SFÉRICKÉ KINO - PODMORSKÝ SVET “
                Kaluokahina. Začarovaný korálový útes.

 

KDE : v priestoroch MŠ  - rozdelené na skupiny 9.oo začína 1.skupina
T:  14.3.2017

 

Prinášame nový spôsob vzdelávania pre deti. Deti sledujú sférický projekčný systém vnútri pojazdnej kupoly. Spoločne sa v zázračnom priestore budú cítiť, ako keby boli priamo na dne oceána.Ponoríme sa do morských hlbín.Preskúmajú život oceána. Pomocou príbehu sa deti vydajú na dobrodružnú plavbu na záchranu korálového útesu. Hlavní hrdinovia príbehu, píliar  Jake a rybička Drobček, musia zistiť, ako zachrániť začarovaný korálový útes.

 Viac si viete pozrieť orginálny trailer k filmu http://sferickékino.sk/sferickefilm/

Vstupné platí škola - 2,50 dieťa

 

 

 

 

 

 


4.ČO : „ ČÍM BUDEM AK VYRASTIEM“
               Remeslá a profesie.


KDE : v priestoroch MŠ
T:  21.3.2017

Deti  zážitkovou formou bližšie spoznajú istú profesiu. Porozprávajú si, kto čo robí a čo používa pri svoje práci.Zoznamujú sa takto s poznatkami zo skutočného života. Hra na povolania, umožňuje deťom stotožniť sa s určitou rolou, chápať a nadobúdať skúsenosť. Všetky činnosti s deťmi sú založené na priamom zážitku detí.

 

Pri všetkých povolaniach v námetových hrách : na predavačku, učiteľku, lekára, poštára, kuchára ...sa deti učia vzorom správania a konania v situáciách, ktoré sú alebo budú v ich živote bežné. Spoločne si vyskúšajú, ako sa nakupuje, ako sa správame u lekára a pod. Budú hádať v tematických kútikoch pomôcky a výsledky činností z rôznych povolaní
„ Čo k sebe patrí ?

Koordinátorky: p. uč. Cmórová, Weissová a deti MŠ

 

 

 

 

 


5.ČO : „U zubára – zdravé zúbky“


KDE : v priestoroch MŠ
T:  27.3.2017

 

Zdravie ústnej dutiny je neodmysliteľnou súčasťou celkového zdravia. Hravou formou si deti budú vštepovať základné vedomosti o zuboch, naučia a zopakujú si  zručnosti umývania zubov, rozlišovať potraviny, ktoré zubom prospievajú a ktoré im škodia.

 

Edukačná aktivita pomocou ktorej si deti zopakujú dôležitosť ako si správne čistiť zúbky.
Koordinátor: p. uč. Lajošová a deti MŠ

 

Zároveň Vám prinášame informácie aj zapojenie sa do  projektu DENTAL ALARM
( prejavili záujem o vzdelávacie aktivity  pre deti 2 a 4 triedy – podľa nahlásenia detí viac tu https://www.curaprox.com/sk-sk/dentalalarm


Začiatok kurzu a pokyny podajú p. učiteľky – ako aj termíny stretnutí s odborníkmi zubného lekárstva.

 

 

 


 

6.  EKO PRÍRODA – „ ZO ŽIVOTA VČIEL “

KDE : v priestoroch  MŠ
T
:  31.3.2017

 

Edukačnou aktivitou a rozprávkou (...O včelách a mede ) sa deti zoznámia s prácou včelára. Spoznajú včelie vysoko hodnotné produkty, ako je med, včelí jed, propolis, vosk.

 

 


Včelárske pomôcky,  ktoré budú použité na ukážku o včelárstve :

dymák
rámiky
včelárska kombinéza
medzistenky
včelárska literatúra
časopisy
rôzne druhý medu  (aj na ochutnávku)
výrobky z včelieho vosku
pomôcky slúžiace pri točení medu
drevený úľ
výrobky z medu  (ak sa podarí)

 

Kto bude včelár ? no predsa naša p.učiteľka Rečová  (o ktorej prezradíme že sa venuje včelárstvu.

Kúsok o živote včiel  :
Rod včela má 4 druhy: včela medonosná, včela indická, včela kvetná a včela zlatá. Včela medonosná - žije v početných spoločenstvách - včelstvách. Včelstvo je z hľadiska sociologického rodina, tvorená matkou- nazývanou aj kráľovnou a jej potomkami-trúdy a robotnice:zbierajú peľ a nektár kvetov



Spoločne žijú spolu najmenej dve generácie včiel (mladušky a staré včely) a je medzi nimi aktívna súčinnosť. Žiadna medonosná včela nemôže žiť dlhšiu dobu sama, je odkázaná na sociálnu pomoc svojich družiek. Usilovná včela medonosná je známa svojou schopnosťou produkovať med. Je neodmysliteľným druhom hmyzu všade tam, kde sa vyskytujú kvitnúce rastliny. Jej prapôvodnou vlasťou je oblasť Orientu odkiaľ sa rozšírila do Európy a Afriky. Do Ameriky a Austrálie bola prevezená kolonistami v 17. storočí. 



Včielka vo svojom krátkom živote  postupne prechádza cez profesiu opatrovateľky, spracovateľky nektáru, upratovačky, budovateľky plástov, strážkyne úľa a lietavky,  ktorá prináša do úľa peľ a nektár. Svoju životnú púť obvykle končí po 35 dňoch života. Ak včely použijú žihadlo a vpichnú ho do teplokrvného živočícha, ukončia tým zároveň svoj život. Včely dráždi alkohol, syntetické látky, výpary voňavky a pachové látky potu.  Na správanie a náladu včiel má vplyv aj zmena počasia a najmä aktivita erupcií na povrchu slnka. Najlepšie sa pracuje so včelami v dopoludňajších hodinách, ak je počasie vhodné na znášku. Staré včely – lietavky sú mimo svojho obydlia a v úli zostanú mladé včely, ktoré sú veľmi mierne. Včely sú veľmi citlivé na čistotu prírody vo svojom okolí.

 

V prírode hľadajú zdroje potravy v okruhu 5 km. Ak sú v tomto okolí  nevhodné ekologické podmienky, je ich existencia ohrozená. Stačí nevhodné chemické ošetrenie poľnohospodárskych plodín alebo ovocných porastov v období ich kvetu a včelstvá  hromadne hynú na jedovaté pesticídy. Tak ako prítomnosť raka v potoku je znakom dobrej vody,  podobne aj prítomnosť včiel je znakom čistoty v prírode.  


http://www.novinky.sered.sk/clanky/2014-11-05-zaujimavosti-zo-zivota-vciel

 

 


Fotografie z aktivít sú zverejnené v sekciách : OTVORENÉ HODINY
                                                                    FOTOGALÉRIA 2017
                                                                    VYNOVUJE SA 2017



<< Späť na predchádzajúcu stránku