Vážení rodičia tieto aktivity sa prevádzali tento týždeň
PORAZÍME VÍRUS COVID - 19
Tento týždeň sa prevádzali v skupinách tieto aktivity na upevňovanie
hygienických návykov súvisiacich z epidemiologických opatrení
COVID 19 a
prebiehala SOCIALIZÁCIA DETÍ .
Toto všetko sa dialo na triedach v určených skupinách.
Čisté ruky a bacil je preč
Deti si prezreli všetky piktogramy, ktoré slovne vyjadrili čo ktorý znamená spoločne s p. učiteľkami v skupine.
Vysvetlili si význam umývania rúk, a význam dezinfekcie pre dospelých – rodičov, ktorí si pri vstupoch do MŠ dezinfikujú ruky. ( deti tieto činnosti neprevádzajú – deti si umývajú rúčky po vstupe zo šatne do umývarky spoločne s učiteľkou – po vykonaní ranného filtra.
Umývame rúčky
V tomto období je veľmi dôležité dodržiavať hygienické návyky. Preto sme si aj my spoločne s detičkami osvojovali hygienické požiadavky vzhľadom k výnimočnej situácií a prísnych hygienických podmienok v súvislosti s vírusom, ktorý ovplyvnil náš každodenný život
Cieľ: Osvojiť základné hygienické návyky (použitie toaletného papiera, umývanie rúk po použití toalety, umývanie rúk pred jedlom a po zašpinení) .
Rozprávali sme sa, prečo je dôležité v tomto období dbať na čistotu, ako chrániť seba a blízkych v našom okolí. Prečo je potrebné nosiť rúško a aké je riziko ak ho nemáme.
Pri umývaní rúk sme využili piktogramy, ktoré nám pri umývaní pomohli.
Deti si osvojovali nové návyky umývania rúk podľa obrázkov - čítanie piktogramu a , opakovali a upevňovali si zásady správnych hygienických návykov( umývanie rúk a používanie hyg. potrieb vo zvýšenej miere) vzhľadom k momentálnej situácii - Covid 19.
Podporovali sme u detí návyky na dodržanie hygieny umývania rúk. Používali sme pritom piktogramy, na ktorých je postup, ako si správne umývať ruky vzhľadom na sprísnené hygienické podmienky.
Porozprávali sa o význame teplomera. A všetko o rúškach, štítoch. Ako sa bezpečne správame .
Pri každodenných činnostiach sú deti v skupine učiteľkou vedené k dodržiavaniu základných hygienických návykov (použitie toalety a toaletného papiera, umývanie rúk po použití toalety, umývanie rúk pred jedlom a po zašpinení sa).
Vysvetlili sme si, ako sa musíme chrániť a aj ľudí okolo seba. Tiež sme si povedali, prečo nosíme rúška.
Ukázali sme deťom ochranné prostriedky, ktoré používajú zamestnanci školy ( rúška, štíty, rukavice)
Pravidlá pre čisté ruky:
1.Každé umývanie rúk má trvať 40 – 60 sekúnd.
2.Navlhčíme si ruky teplou vodou a naberieme si dostatočné množstvo mydla
3.Ruky si potierame spôsobom dlaň o dlaň, pokračujeme preložením dlane pravej ruky na chrbát ľavej ruky s čistením vnútorných strán prstov a opačne
4. Trením čistíme spojené prsty pravej ruky proti ľavej ruke a opačne, následne zovrieme prsty jednej ruky do dlane a potierame si ich oproti druhej dlani
5. Nasleduje čistenie ľavého palca krúživým pohybom pravou rukou a opačne
6. Ľavú dlaň si čistíme krúživým pohybom spojenými prstami pravej ruky a opačne
7. Ruky si opláchneme vodou a dôkladne utrieme jednorazovou utierkou alebo čistým uterákom.
Zdravé zúbky
Opíše jednoduchú prevenciu prenesenia infekčného ochorenia (napr. nekýcham na druhého) a vzniku zubného kazu (čistím si zuby doma každé ráno a večer).
Učiteľky upevňovali hygienické návyky a rozprávali sa s deťmi o význame prevencie chorôb (umývanie rúk ako prevencia pred infekčnými chorobami, otužovanie, pravidelný pohyb; čistenie zubov a obmedzenie konzumácie sladkostí ako prevencia pred zubným kazom a pod.)
Diskutovali sme o nových pravidlách v triede, v jedálni a na školských dvoroch v zónach.
Rozprávali sme sa o pocitoch, ktoré sme prežili počas dlhého voľna, čo robili, kde boli a s kým.
Pozerali video správneho umývania rúk.
Deti sledovali prezentáciu na tému „Deti sveta“ – kde žijú a čo je typické pre indiánov, černochov, eskimákov, číňanov a európanov.
Naučili sa recitovať básničku „Na svete je veľa detí,...“,
Skákali a prechádzali po farbou namaľovaných častiach na asfalte.
Sledovali video „Hanička a Murko o koronavíruse“ – na základe videa rozhovor s deťmi o prevencii.
Nácvik spevu a tanca na pesničku: „ Prešovčatá – Krúťme pesničkou svet“.
Čítanie rozprávky „Môj hrdina si ty“ – ako môžu deti bojovať proti Covid-19. - Sledovali video a spev pesničky od Spievanky a Zahrajka „Pieseň dnešných dní – som doma“.
Deti sa hrali s loptou: hod popod nohu, odrážanie lopty od zemi, dribling, kotúľanie,...
Deťom sme po triede s čiernou páskou na zem nalepili cestu.
Vytvorili si aj tunely a mosty z kociek.
Pozerali rozorávku „Vaiana – legenda o oceáne“.
Pozerali rozprávku „Ľadové kráľovstvo II“
Hádzali si loptu v kruhu tak, že dieťa najprv vyslovilo meno komu loptu hádže.
S deťmi sme každé ráno cvičili zdravotné cviky a hrali pohybovú hru: „Na angínu“.
Deti sa hrali situačné a inscenačné hry, ktoré sme koordinovali
s obmedzeným počtom hračiek.
Mgr. Iveta Strukanová a kolektív pedagógov