Aktuality

Proxíkova Euroakadémia

V týždni od 

19.2- 23.2.2018


NÁS ČAKÁ CESTOVANIE.


ČO to bude ?

Projekt PROXÍKOVA EUROAKADÉMIA,

časť PROXIK A CESTOVNIE je projekt, ktorý hravou a zaujímavou formou chce deti naučiť, prečo si majú peniažky vážiť a šetriť, ako aj to, že následne treba dobre porozmýšľať, na čo ich použijú.

 

koordinátorky projektu : Mačatková, Kmecová a učiteľky  

Z úvodnej hodiny kordinátoriek a z aktivít v triedach budú pridané  fotky vo fotogalérii 2018

Hlavným hrdinom je Proxík, ktorý sprevádza deti jednotlivými aktivitami. Firma PROXENTA Private Equity, s.r.o., nám zaslala pracovné listy, CD a DVD. DVD s videoklipom pre každú triedu materskej školy.
CD s pesničkou pre každú triedu materskej školy
pracovnú sadu k danej téme, určenú pre prácu s deťmi,
text pesničky,
pracovné listy k danej téme, určené pre prácu s deťmi.


Naša materská škola má spracovaný projekt na finančnú gramotnosť prinášame Vám informácie, pomocou ktorých deti naučíme nie len finančnej gramotnosti, ale naučia sa aj všeličo o kontinentoch. ( spracovali p.uč. Mgr. Durkáčová, Rečová )


Jednotlivé aktivity sú zoradené tak, aby sa deti oboznámili najprv s delfínom Proxíkom pomocou rozprávky a neskôr pomocou piesne, ktorá pomôže deťom aj pri učení sa o jednotlivých kontinentoch. Deti sa postupne oboznámia s Austráliou, Severnou Amerikou, Južnou Amerikou, Afrikou, Áziou, Arktídou - Severným pólom, Arktídou - Južným pólom a Európou.


Pri jednotlivých kontinentoch má učiteľ k dispozícii pracovný list, na ktorom sa nachádzajú zvieratá, ktoré sú typické pre daný kontinent. Učiteľ môže tento pracovný list použiť aj nato, aby deti oboznámil s podnebím v ktorom sa daný kontinent nachádza. Druhý pracovný list slúži na overenie vedomostí, ktoré deti nadobudli o danom kontinente.


Za peniažky, ktoré si našetríme, správne veci potom si nakúpime, odkladaj do pokladničky, čo sa dá, precestovať celý svet je paráda!


ĎALŠIE NÁVRHY AKTIVÍT NA VÝCHOVNO – VZDELÁVACIU ČINNOSŤ
Aktivity slúžia ako pomôcka pre pedagógov materskej školy.

Zavádzanie mincí a bankoviek. Začať sa môže tým, že deti budú triediť bankovky a mince. Pokračovať sa môže s počítaním mincí. Vynikajúcou aktivitou môže byť aj usporiadanie peňaženky, kedy budú deti dávať bankovky v poradí od najmenej po najväčšiu.
Nechajte dieťa zaplatiť. Ako vaše dieťa dostane vedieť peniaze súm, nech platiť za drobné nákupy. Ak platíte v hotovosti v obchode s potravinami, stánok so zmrzlinou alebo kaviarni, nech zaplatí pokladničné a prijať zmenu.
Navštívte banku. Odporúča sa podniknúť aktivitu, ktorá bude zameraná na návštevu banky. Aktivitu je potrebné zamerať na výber, alebo uloženie vkladu do banky. Deti sa učia, kto pracuje v banke, a kde je potrebné peniaze "Uložiť."
Microbusiness. Či už je to stánok na limonádu, či stánok s ovocím a zeleninou je potrebné vytvoriť situáciu, kde deti budú predávať jednotlivé produkty a získajú tak skúsenosti z predaja a získavania peňazí.
Porovnávacie nákupy. Vytvorenie situácie, kedy si deti nakupujú hračky za vlastné
peniaze. Deti si všímajú cenový rozdiel medzi hračkami. Vyberte dve veci, o ktoré majú deti záujem, a porovnávajte ceny. Čo je viac? Ktorý z nich by si kúpiť a prečo? Stojí to za príplatok kúpiť balíček s znak na prednej strane?
Naučte deti správne si vybrať. Začneme rozhovor o situácií, kedy otázka nemá nič spoločné s peniazmi. Napríklad, čo budeme robiť, keď máme päť sušienok a šesť detí? Neskôr, zavaďte rovnakú myšlienku, kedy sa jedná o peniaze. Máme 5€ a chcete kúpiť tri veci, ktoré spolu stoja 6€, čo budeme robiť?


Naše aktivity na realizáciu týždenného projektu zameraného na finančnú gramotnosť


Na začiatku týždňa si deti prinesú do MŠ hračky, o ktoré už nemajú záujem a ponúknu ich na triednu burzu. Spoločne s pani učiteľkou si hračky nacenia v rozsahu od 1 € do 5€. Vedieme deti k uvažovaniu o tom, koľko by mohol stáť medvedík, keď má odtrhnuté ucho. Spoločne tak ohodnotia všetky hračky. Urobia si v triede výstavku hračiek, tak aby hračky boli na viditeľnom mieste.
Nasleduje aktivita zameraná na nakupovanie hračiek, prípadne výmena hračiek v rovnakej cenovej relácii. Učiteľka spoločne s deťmi vedie rozhovor, usmerňuje ich pri nakupovaní, či výmene hračiek.
Výtvarná výchova. Ponúknuť deťom rôzne výtvarné techniky so zameraním na vyfarbovanie mincí a bankoviek. Napr. frotážovanie mincí.
Pracovná výchova. Poskladať spoločne s deťmi peňaženku na detské peniaze.
Sporenie. Deti si počas celého týždňa šporia peniaze do pokladničky, alebo do vytvorenej peňaženky. Nasledujúci týždeň deti porovnávajú našporené peniaze.

                                                 Pripravujeme návštevu - exkurziu pre 5-6 ročné detičky

Všetko o projekte, videa, pesničky si viete pozrieť :  http://www.proxik.sk/oprojekte.html
 



<< Späť na predchádzajúcu stránku