Váž. rodičia okrem pre Vás zverejnených informácií sme nezabudli na detičky
v mesiaci september
sa uskutočnili a
uskutočnia
tieto aktivity :
Pripravené boli aktivity : v týždni od 2.9.2024 – 6.9.2024
September – Stratené hračky
Vnímať rôznorodosť hračiek a predmetov vo svojom okolí – v TRIEDE a MŠ.
Vnímať a rozoznať, že všetky naše hračky a predmety sú z rôzneho materiálu, ktorý má rôzny povrch, tvar, farbu, veľkosť.
Určiť, z čoho sú vyrobené predmety a hračky v MŠ. Pri manipulácii s rôznorodým materiálom pochopiť rozdielnosť ich vlastností.
Zároveň si určíme aj pravidlá – ako upratujeme a odkladáme hračky, kam odložíme knihy, kde nájdem farbičky a štetce, a iné. – naučíme sa v nových triedach aké kútiky a jednotlivé centrá používame (umelecký, matematicko – logický, knižnicu, prírodovedný, hudobný ...
Akú značku mám priradenú a akú má môj kamarát.
Adaptujeme sa a spoznávame naše MŠ.
Učíme sa pravidlám triedy, spoznávame proestredie našej škôlky
Pripravené boli aktivity : v týždni od 9.9.2024 – 13.9.2024
September - Noví kamaráti
Na našom dvore rád sa s Tebou hrám...a preto si ťa namaľujem a nakreslím lebo rád ja teba mám...
Nadviazať neverbálny a verbálny kontakt s inými deťmi a dospelými.
Nakreslíme seba, kamarátov - deti-2-3,3-4 ročné ( na stojany, asfalt, a predlohu – ľudskej postavy, namaľujeme postavy, tvár... ( deti 4-5, 5-6 ročné ) na fólie omotané okolo stromov našich kamarátov .
Priestorovo zobrazíme ľudskú postavu.
Cieľom bude kresliť, maľovať, modelovať rôznymi technikami podľa vlastnej fantázie, predstáv.
Plošne kresliť ľudskú postavu. Vystihnúť charakteristické črty ľudskej postavy. Tvorivo používať kresliace prostriedky – suchý pastel, farebné kriedy, temperové farby.
Nadviažeme na tému týždňa od 16.9.2024 – 20.9.2024
September –Kto sa o nás stará ?
Cieľom je pochopiť vzťahy a súvislosti vybraných povolaní, rozvíjať logické a algoritmické myslenie u detí.
Budeme diskutovať o rôznych súčasných povolaniach, o aktuálnych predstavách detí, o obsahu pracovnej náplne vybratých povolaní.
Svoju pozornosť zameriame na obsah pracovnej náplne a významu vybraných profesií : Pozornosť zameriame na ich pracovný výkon a tiež na pomôcky – ktoré potrebujú k svojej činnosti.
Vykonáme aj exkurzie po našich školách – navštívime tety kuchárky, p. upratovačky.
Umelecky stvárnime rozmanité ľudské činnosti, budeme rozvíjať tvorivosť, fantáziu, pracovné zručnosti.
Vyskúšame si aj jednotlivé oblečenie ( máme zakúpené krásne učebné pomôcky– PRACOVNÉ PROFESIE – Hádaj kto to JE ? Komu patrí toto oblečenie ?
Nadviažeme na tému týždňa od 23.9.2024- 27.9.2024
September - Jesenná príroda upratujeme a čistíme náš školský dvor, Land Art prírodné obrazy detí
Cieľom týchto aktivít budú upratovacie práce. Budeme u detí rozvíjať vzťah k prírode a ochranárske prvky- environmentálna výchova. Deti poupratujú náš školský dvor, vyberieme si hrabličky, lopatky, fúriky, metličky a pustíme sa do práce. Vyzbierame všetky drobné nečistoty, kamienky z pieskovísk, drievka, listy, ktoré nám začali padať zo stromov.
Ale : skúsime si vytvoriť prírodné obrazy – LAND ART – kde prejavíme zručnosti a praktickú tvorivosť pri vytváraní produktov z prírodnín.
Čo budeme u detí rozvíjať : Pochopiť súvislosti pri realizovaní jednoduchého experimentu na overenie vlastností vody, vzduchu a pôdy.
Umelecky využijeme prírodniny: vodu, piesok na stvárnenie vlastných predstáv. Vytvoríme krásne obrazy z prírodnín.
Mgr. Iveta Strukanová
riad.školy