Aktuality

Zakúpili sme deťom - Nové UP

Vážení rodičia našich detí  opäť niečo nové pre detičky .....

pre skvalitnenie výchovno-vzdelávacej činnosti

pre pedagógov a deti nám boli doručené objednané  

NOVÉ UČEBNÉ POMÔCKY , tieto pomôcky onedlho využijeme pri našich pripravovaných aktivitách


Zakúpené UP v hodnote 2740 Eur platba z rozpočtu školy

 

ČLOVEK A SVET, PRÍRODA, SPOLOČNOSŤ

 

Pomôcka otvára deťom cestu k poznávaniu prírody a učí ich formou skladania a priraďovania spoznávať jednotlivé druhy ekosystémov. Dá sa s ňou pracovať aj v heterogénnej triede materskej školy (priraďovanie obrázkov podľa obrysov, veľkostí, stupňovanie náročnosti pri skladní puzzle a pod.). Pomôcka sa dá v materskej škole využiť pri všetkých činnostiach, od ranných hier až po odpoludňajšie hry (hry na koberci, obkresľovanie, denné cvičenie, námetové hry a pod.).

Aby bola environmentálna výchova zmysluplná, je treba ju využívať pri vhodných príležitostiach v priebehu každého dňa.

 

Jednotlivé ekosystémy a práca s nimi:

 

1. Arktída

Skladanie iglu (tri stupne náročnosti)

Eskimácka rodina (počet členov, charakteristika)

Čo potrebuje Eskimák pre život (snežnice, kajak, iglu, kožušiny)

Ľadové kryhy (skladanie)

Psie záprahy (priraďovanie – prvý, posledný pes a pod.)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat (viď obrázok)


2. More

Spoznávanie a pomenovanie morských živočíchov a koralov (viď obrázok)

Húf rýb (rátanie, rozoznávanie farieb)

Dopravné prostriedky na mori (doplňte ktoré – spoznávanie, pomenovanie, zoradenie, rátanie, veľkosť

Slaná voda – rozoznávanie druhu vody


3. Púšť

Rodina beduínov a ich typické oblečenie (počet členov, charakteristika)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)

Zvieracia rodina (pomenovanie samca, samice a mláďatka)

Karavána (pomenovanie, zoradenie, rátanie, stupňovanie prídavných mien)

Život pri rieke Níl (pomenovanie rieky, rozoznávanie druhu vody – sladká)


4. Savana

Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)

Rodina černochov (počet členov, charakteristika)


5. Prales

Rodina Indiánov (počet členov, charakteristika)

Indiánske obydlie – típí (pomenovanie, charakteristika)

Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)

Vodopád (rozoznávanie druhu vody – sladká)

 

HRAVÁ GEOMETRIA A INTELIGENTNÁ STAVEBNICA HRAVÁ GEOMETRIA – MAGNETICKÁ 3D

Súbor obsahuje:
 

Súčasťou súboru je 6 klasických hlavolamov tangram. Tvary pre tangram sú na hárku označené nápisom tangram. Tento hlavolam obsahuje 7 tvarov ( 5 trojuholníkov, štvorec, kosodĺžnik). Pretože učebnú pomôcku ponúkame s magnetmi, dodávame u kosodĺžnika ľavý a pravý variant.

 

Možnosti využitia:

Pomenovanie a poznávanie geometrických tvarov. Určovanie farieb.
Určovanie a porovnávanie veľkostí (malý, väčší, najväčší). Precvičovanie logického myslenia (zrakový odhad).
Precvičovanie matematických pojmov (pridaj, uber, viac, menej, rovnako). Precvičovanie priestorovej orientácie, Rozvoj jemnej motoriky.
Skladanie obrázkov podľa predlohy. Skladanie obrázkov podľa vlastnej fantázie.
Skladanie hlavolamu tangram podľa predlohy (jednoduchá, alebo zložitá verzia predlohy).

 

EKOPRÍRODOVEDA I. A II.

 

Učebná pomôcka, ktorej cieľom je komplexne a hravou formou zoznámiť deti predškolského a veku s najznámejšími a najbežnejšími živočíchmi, ktoré môžeme pozorovať okolo nás – úžitkové zvieratá a zvieratá voľne žijúce v prírode.

Súbor obsahuje tieto súbory : Sad, Záhrada, Hory a kolobeh vody v prírode, fázy rastu rastlín. Obrázky hmyzu, rastlín, zvierat – ktoré budú deti priraďovať a vytvárať skupiny.  Poznávanie jednotlivých druhov živočíchov, rastlín, stromov, starostlivosti o nich a ich úžitku.

 

Obsahuje 6 obrazov ekosystému (les, lúka, statok/hospodársky dvor, rybník, hory a rieka). Sadu obrázkov živočíchov, stromov a rastlín vyskytujúcich sa v daných ekosystémoch. Súčasťou ekoprírodovedy je aj sada 15 odpadkov a 5 kontajnerov na výuku triedenia odpadu.

 

Možnosti využitia:

obraz ekosystému inštalujeme na magnetickú tabuľu, k nemu priraďujeme zvieratka a rastlinky, ktoré v danom prostredí žijú a rastú

priraďovanie názvov k obrázkom zvierat a rastlín (ak sú súčasťou pomôcky)

triedenie odpadu – priraďovanie obrázkov s odpadkami k jednotlivým kontajnerom

snežienka jarná, slnečnica, ....a.i

buk lesný, dub biely, čerešňa, marhuľa..a i.

bocian biely, labuť veľká, výr veľký, zajac poľný, koza, myšiak lesný, tur domáci (krava), prasa domáce, vydra riečna, ďateľ čierny, myš domáca, moriak, pes, kôň, kapor obyčajný, mravec lesný, medveď hnedý, užovka obojková, ovca, čmeľ zemný, zmija obyčajná, jeleň, ,  krtko obyčajný, včela medonosná, , jašterica obyčajná, kačica divá, komár piskľavý, jarabica poľná, prasa divé, skokan zelený, slimák...a i.

 

Kolobeh vody v prírode.

Táto UP pomôže deťom ľahšie pochopiť dnes toľko diskutovaný problém – ochranu vody, jej pôvod, zmeny skupenstvá, výskyt vody pod zemou.

Pomôcku charakterizuje „ maskot „ – kvapka vody na kolobežke, ktorá symbolizuje stále sa opakujúce cestovanie vody v prírode – kolobeh. Deti sa naučia riekanku, ktorá im pomôže a uľahčí zapämetať si tému.

Súbor obsahuje – Sneh, ľad, paru a vodu. 6ivú a neživú prírodu, aby si deti vedeli predstaviť, aká dôležitá je voda pre život.

V tejto sade sa nachádza aj TEPLOMER s ktorým budú deti manipulovať. Názorne sa deťom predvedie, prečo voda mení svoje skupenstvo. Deti sa takto naučia pojmy plus- mínus, nula, číselný rad a i.

Skvalitniť prácu učiteľa vhodnými učebnými pomôckami je našou prioriotou.

Mgr. Iveta Strukanová

riaditeľka školy 



<< Späť na predchádzajúcu stránku