Pripravujeme APRÍL týždeň bezpečnosti od 19.4 -23.4.2021
Aktivity pre deti na TÉMU :
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM
Ochrana prírody, majetku
Využijeme učebné pomôcky, ktorej cieľom je zoznámiť deti so štruktúrou záchranných zložiek, s náplňou ich práce a s otázkami prečo musí dochádzať k záchranným akciám a ako sa máme správať.
a) aby sme sa sami nestali ich príčinou
b) keď sme svedkami nejakej krízovej situácie.
Naučíme sa , zahráme sa a rozvinieme dej ako sa budeme správať a čo budeme robiť
Požiarnici – Požiar
Záchranári – Povodeň
Autonehoda – vyslobodzovanie zranených, a poskytnutie prvej pomoci
Krádež a tmavá ulica- policajti
Terorizmus – zbaviť deti strachu z neznámeho nebezpečenstva, a popísať dej tak, aby chápali, že na svete sú rôzne skupiny ľudí, ktoré majú odlišný a nebezpečný pohľad na život.
Na všetky tieto aktivity máme učebné pomôcky, ktoré si deti vyskúšajú ( oblečenie profesií, obrazový materiál Integrovaný záchranný systém.
Naučíme sa symboly
Nemocnice, červeného kríža (medzinárodné označenie zdravotníkov
a hlavne telefónne čísla
150, 155, 158, 112
Použijú súbory postáv a vozidiel, ktoré rozvinú dejovú líniu jednotlivých krízových situácií.
Zmyslom tejto aktivity je nielen rozšíriť vedomosti detí o tejto závažnej spoločenskej oblasti, ale najmä vštepovať deťom do povedomia zodpovednosť za svoje správanie a dôsledky nedodržiavania pravidiel bezpečnosti v bežnom živote.
Použijeme aj veľký obrazový materiál je určený predovšetkým pre prácu s kolektívom detí.
Učiteľka vyberie ústredný obraz, umiestni ho na magnetickú tabuľu a ďalej pracuje podľa svojej vlastnej koncepcie.
Podstatné je, aby deti mali pomocou vhodne zvolených otázok priestor k vytváraniu vlastných záverov.
Deti budú pozorovať a popisovať situáciu na ústrednom obraze, rozvíjajú dejovú líniu a sú vedené učiteľkou k dedukcii príčin.
Následne volia možnosti riešenia situácie – ktoré záchranné zložky budú riešiť daný problém, akým spôsobom, ako sa majú správať ľudia priamo postihnutí, ale aj náhodní svedkovia. Zároveň budú umiestňovať do obrazu postavy rozvíjajúce dej a učia sa logicky tvoriť príbeh, odvodiť nebezpečenstvo, ktoré vyplýva z daných situácií a tiež to, ako sa dá týmto situáciám predísť.
Naučia sa rozlišujú bezpečné a nebezpečné správanie a popisovať, čo všetko sa môže stať.
Táto aktivita vedie k poznávaniu integrovaného záchranného systému, zložiek, ktoré nám v krízových situáciách prídu na pomoc.
Učí deti nielen logicky myslieť, ale zároveň spoznávať náplň práce týchto zložiek, učí úcte a rešpektu k ľuďom, ktorí sa za nimi skrývajú.
Povieme si aj všetko o našej prírode, o správaní sa v lese, a o možnostiach nebezpečenstva pred požiarom. Ako ochraňujeme prírodu a ako sa v prírode správame.
Mgr. Iveta Strukanová
riaditeľka školy