Aktuality

Aktivita - integrovaný záchranný systém

  

Pripravujeme APRÍL týždeň bezpečnosti od 19.4 -23.4.2021

Aktivity pre deti na TÉMU :

INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM 

 

Ochrana prírody, majetku

 

Využijeme učebné pomôcky, ktorej  cieľom je zoznámiť deti so štruktúrou záchranných zložiek, s náplňou ich práce a s otázkami prečo musí dochádzať k záchranným akciám a ako sa máme správať.

a) aby sme sa sami nestali ich príčinou

b) keď sme svedkami nejakej krízovej situácie.

 

Naučíme sa , zahráme sa a rozvinieme dej ako sa budeme správať a čo budeme robiť 

 

Požiarnici – Požiar

 

Záchranári – Povodeň

 

Autonehoda – vyslobodzovanie zranených, a poskytnutie prvej pomoci

 

Krádež a tmavá ulica- policajti

Terorizmus –  zbaviť deti strachu z neznámeho nebezpečenstva, a popísať dej tak, aby chápali, že na svete sú rôzne skupiny ľudí, ktoré majú odlišný a nebezpečný pohľad na život.

 

 

 

Na všetky tieto aktivity máme učebné pomôcky, ktoré si deti vyskúšajú ( oblečenie profesií, obrazový materiál Integrovaný záchranný systém.

 

 

 Naučíme sa symboly

 

Nemocnice, červeného kríža (medzinárodné označenie zdravotníkov

a hlavne telefónne čísla

150, 155, 158, 112

 

 

Použijú súbory postáv a vozidiel, ktoré rozvinú dejovú líniu jednotlivých krízových situácií.

 

Zmyslom tejto aktivity  je nielen rozšíriť vedomosti detí o tejto závažnej spoločenskej oblasti, ale najmä vštepovať deťom do povedomia zodpovednosť za svoje správanie a dôsledky nedodržiavania pravidiel bezpečnosti v bežnom živote.

 

Použijeme aj veľký obrazový materiál je určený predovšetkým pre prácu s kolektívom detí.

Učiteľka vyberie ústredný obraz, umiestni ho na magnetickú tabuľu a ďalej pracuje podľa svojej vlastnej koncepcie.

 

Podstatné je, aby deti mali pomocou vhodne zvolených otázok priestor k vytváraniu vlastných záverov.

Deti budú pozorovať a popisovať situáciu na ústrednom obraze, rozvíjajú dejovú líniu a sú vedené  učiteľkou k dedukcii príčin.

 

Následne volia možnosti riešenia situácie – ktoré záchranné zložky budú riešiť daný problém, akým spôsobom, ako sa majú správať ľudia priamo postihnutí, ale aj náhodní svedkovia. Zároveň budú umiestňovať do obrazu postavy rozvíjajúce dej a učia sa logicky tvoriť príbeh, odvodiť nebezpečenstvo, ktoré vyplýva z daných situácií a tiež to, ako sa dá týmto situáciám predísť.

 

Naučia sa rozlišujú bezpečné  a nebezpečné správanie a  popisovať, čo všetko sa môže stať.

 

 

 

 

 

Táto aktivita vedie k poznávaniu integrovaného záchranného  systému, zložiek, ktoré nám v krízových  situáciách prídu na pomoc.

 

 

Učí deti nielen logicky myslieť, ale zároveň spoznávať náplň  práce týchto zložiek, učí úcte a rešpektu k ľuďom, ktorí sa za nimi skrývajú.

 

Povieme si aj všetko o našej prírode, o správaní sa v lese, a o možnostiach nebezpečenstva pred požiarom. Ako ochraňujeme prírodu a ako sa v prírode správame.

 

 

 

Mgr. Iveta Strukanová

riaditeľka školy 

 



<< Späť na predchádzajúcu stránku