Riaditeľka školy v zmysle zákona 138/2019 Z.z - Povinnosť zverejnenia
V zmysle § 69 ods. 1 písm. d) zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch
poskytovateľ vzdelávania Materská škola Budapeštianska 1
zverejňuje na svojom webovom sídle hodnotenie uskutočneného vzdelávania nasledovne:
Aktualizačné vzdelávanie
Cieľom aktualizačného vzdelávania je podľa potrieb zriaďovateľa, školy, školského zariadenia alebo zariadenia sociálnej pomoci
- udržiavanie alebo obnovovanie profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti,
- získanie nových vedomostí a informácií o zmenách v právnych predpisoch, výchovno-vzdelávacích programoch, pedagogickej dokumentácii a ďalšej dokumentácii alebo
- získanie nových vedomostí a zručností v konkrétnej oblasti pracovnej činnosti.
Program aktualizačného vzdelávania § 57 školský rok 2021/2022
Poskytovateľ programu : Materská škola Budapeštianska 1
IČO : 35559420
Názov programu : Hudobná jeseň
Druh vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
Forma vzdelávania: prezenčná, dištančná
Hlavný cieľ: ciele a obsah vzdelávania (§ 5 vyhlášky č.361/2019 Z. z. )
Rozsah vzdelávania : 11 hodín
Forma vzdelávania : dištančná, prezenčná
Hlavný cieľ programu: rozšíriť, rozvíjať a prehĺbiť teoretické vedomosti :
o inovatívne postupy v hudobnej pedagogike s cieľom rozvíjať osobnosť dieťaťa
praktické zručnosti a odborné kompetencie pedagógov o inovatívne postupy pri rozvíjaní elementárnych hudobno-pohybových schopností a nadobúdaní hudobno-pohybových zručností a návykov detí v oblasti HV.
Špecifické ciele:
osvojiť si hudobno-pohybové metódy a formy práce, ktoré stimulujú u detí ako aj schopnosti potrebné na učenie sa detí (zrakové a sluchové vnímanie, priestorovú orientáciu, vnímanie vlastného tela atď.).
osvojené hudobno-pohybové metódy a formy uplatňovať vo VVČ oblasti s deťmi
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
aplikovať hudobno-pohybové aktivity do výchovno-vzdelávacieho procesu
osvojiť si metódy a formy práce, ktoré vedú deti k získaniu schopnosti vyjadrovať svoje emócie, vzťahy a postoje prostredníctvom hudobných a umeleckých činností.
získať vedomosti a zručnosti absolventa vzdelávania komunikovať hudobnými prostriedkami,
aplikovať hudobno-pohybové hry do výchovno-vzdelávacieho procesu.
získať poznatky o význame hudobno-pohybových aktivít na zlepšovanie priestorovej orientácie
PERSONÁLNE A LEKTORSKÉ ZABEZPEČENIE:
Vzdelávanie zabezpečuje riaditeľka školy Mgr. Iveta Strukanová
MATERIÁLNE, TECHNICKÉ A INFORMAČNÉ ZABEZPEČENIE VZDELÁVANIA:
Vzdelávanie sa realizuje dištančnou formou a prezenčnou formou.
Učebné zdroje – študijné materiály sú spracované a poskytnuté lektorom vzdelávania.
Učebné zdroje sú vytvorené účastníkmi vzdelávania – výroba UP k Hudobnej výchove.
PODMIENKY UKONČENIA VZDELÁVANIA:
Účasť na celom vzdelávaní v dištančnej forme aj prezenčnej forme.
Po ukončení aktualizačného vzdelávania pedagógovia dotazníkom hodnotenia a autoevalváciu , ale aj slovne hodnotili prínos aktualizačného vzdelávania.
HODNOTENIE USKUTOČNENÉHO VZDELÁVANIA
každá p. učiteľka vyhodnotila slovne ako aj dotazníkmi
do tabuľky pri jednotlivých oblastiach hodnotenia označili krížikom ten stĺpec, ktorý vystihoval mieru súhlasu so vzdelávaním podľa škály pre hodnotenie:
5 - úplne súhlasím
4 - súhlasím
3 - nedokážem plne zhodnotiť
2 - nesúhlasím
1 - úplne nesúhlasím
Vzdelávanie splnilo moje očakávania 20
Na vzdelávaní som sa cítil dobre 20
Program splnil to, čo bolo sľúbené 20
Vzdelávanie bolo hodnotné využitie môjho času 20
Lektor/i bol/i veľmi dobre pripravený/í. 20
Boli poučné príklady z praxe 20
Mali sme k dispozícii podporné materiály 20
Získané vedomosti môžem aplikovať vo svojej pedagogickej praxi 20
Získané vedomosti a zručnosti viem použiť vo svojej pedagogickej praxi 20
Po aplikovaní získaných vedomostí a zručností vzrastie kvalita mojej pedagogickej praxe 20
ZÍSKANÉ PROFESIJNE KOMPETENCIE :
1 . V oblasti : Výchovno- vzdelávacia činnosť
Organizovať a zabezpečovať VVČ s dôrazom na plnenie učebných úloh, podporovať a koordinovať a riadiť edukačné činnosti detí.
Poskytnúť deťom spätnú väzbu, priebežne kontrolovať či rozumejú pokynom, požiadavkám, diskusiám, návrhom
Vyberať a využívať učebné zdroje, didaktické pomôcky, digitálne technológie, a prispôsobovať ich výber rozvojovej úrovni a učebným možnostiam detí.
2. V oblasti profesijného rozvoja
Využívať reflexiu ostatných pedagogických zamestnancov pri vlastnom odbornom a profesijnom rozvoji
Poznať poslanie, zameranie a ciele školy ŠkVP
Vystupovať ako facilitátor učenia sa detí.
Stotožniť sa s nevyhnutnosťou celoživotne sa vzdelávať a svoje poznatky prenášať do praktickej činnosti – IMZ, otvorené hodiny na skvalitnenie práce a indetifikovanie sa s profesiou učiteľa
3. V oblasti Dieťa
Poznať biologické a sociálno-psychologické aspekty vývinu detí predškolského veku
Akceptovať individualitu každého dieťaťa bez predsudkov
Poznať a identifikovať učebné štýly a individuálne výchovno-vzdelávacie potreby detí s ohľadom na schopnosti, možnosti, rešpektovať rôzne spôsoby učenia sa detí.
Interpretovať výsledky pedagogickej VVČ a vyvodiť závery pre VVČ.
Hlavným cieľom bol naplnený a prínosom bola spontánna aktivita každej učiteľky, ktorá svojim prístupom u detí rozvíja predovšetkým hravosť, postupnosť, od jednoduchého k zložitejšiemu, orientácia na úspech a ZÁŽITOK. Veď hudba je proces, v ktorom si každý môže nájsť vlastný spôsob vyjadrovania sa a pre každého poskytuje práve to, čo potrebuje jeho osobnosť. Prostredníctvom hudobného umenia a hudobno-pohybových činností vytvára učiteľka priaznivú emocionálnu a sociálnu klímu, vhodnú pre rozvoj hudobných schopností a personálnych zručností detí
Overenie nadobudnutých poznatkov – praktické - otvorené hodiny na školskom dvore na TÉMU - Šarkan letí - hudobno pohybové, dramatické stvárňovanie. Využitie rytmických nástrojov – Orffov inštrumentál, využitie vlastnoručne vyrobených hudobných nástrojov, využitie farebných padákov, využitie UP – Kvetinkovo .
zdroj - Nomiland - orffove nástroje pre deti
Príslušná legislatíva:
Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Vyhláška č. 361/2019 Z. z. Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o vzdelávaní v profesijnom rozvoji
Mgr. Iveta Strukanová
Riaditeľka školy